GRATIS LEVERANS FÖR BESTÄLLNINGAS ÖVER 500 KR

0

Din köpvagn är tom

Leverans & Retur

LEVERANS

Generell Information

Alla beställningar är beroende av produkttillgängligheten. Om en produkt inte finns på lager då den beställs, meddelar vi dig och återbetalar dej hela ordersumman, genom att använda din ursprungliga betalningsmetod.

Om du köper en produkt som är på “förhandsbeställning/pre-order” kommer datumet för löeverans att synas vid produktbeskrivningen.

Beställningsändring samt annuleringsregler

Det är kundens skyldighet att se till att den rätta leveransadressen finns anmäld vid inköpstidspunkten.

Om ett misstag har skett, var god sänd oss ett meddelande från vår Kontakta oss-sida direkt när du gjort din beställning. Vi gör vårt bästa för att ändra eller annulera för dej. Beakta dock, att pga våra snabba leveranstider, detta inte alltid lyckas.

Leveransprocess

Beställningar levereras normalt inom 2 arbetsdagar efter mottagande vid icke högsäsong. Vid högsäsong, var god tillåt 2-4 arbetsdagar för din order at hanteras. Vid leverans, kommer du att bli notifierad via e-post med spåringsnummer på din order. Med hänvisning till nedanstående diagram för mer information av kostnader och levernastider. Observera: ifall du lägger in flera beställningar inom sama tidsperiod, kan vi sammansätta dessa leveranser. Detta sker enbart vid beställningar via samma konto, med samma leveransadress och med samma leveranstid.

Leveranskostnader

Vi erbjuder gratis leverans på order över 500 SEK.

Beställningar under 500 SEK:

99 SEK till närmaste DHL utlämningsställe.
Paketleverans direkt till närmaste DHL utlämningsställe. Du får ett SMS-meddelande när paketet kommit fram om du vid beställningstillfället angett telefonnummer.

Leveranstider

Leveranstiden till Sverige är 3-5 arbetsdagar.

Frakttider är uppskattningar och börjar från sändningsdatumet snarare än datumet för din beställning.

Observera att vi endast levereras på arbetsdagar, så beställningar som görs på fredag efter 16:00 (EEST) eller över helgen kommer att skickas påföljande måndag.

(Vad god, tillåt 1-2 extra arbetsdagars behandlingstid)

Tull och skatter

Om leveransadressen är utanför EU VAT området, tillkommer det eventuellt mera kostnader.

RETURNERINGAR

Ibland behövs retur. Oroa dig inte, vi förstår. Därför har vi 14 dagaras returrätt för alla våra produkter på Nordic ProStore. Här kommer några detaljer ifall du vill returnera något:

REGLER & FÖRORDNINGAR

Om du upptäcker att ditt köp inte passar dig eller ifall du hellre vill ha en annan storek, produkt eller returnera I stället, önskar vi att du ber om returnering med hjälp av följande steg. När du mottagit informationen här nedan, kan vi godkänna din retur och ge dig en returneringsblankett.

Vi uppmanar dig att returnera inom 14 dagar från leveransen och produkten måste vara I samma skick som på inköpstidpunkten. Till exempel, detta betyder att hur mycket vi än älskar hundar – kan produken inte returneras med hundhår (eller hår från människa) pga allergiska/hälsoskäl. Om använda produkter returneras kan en del av summan återbetalas

För att försäkra produktens renhet, kan en hygienprodukt inte returneras efter att paketet/dekalen har öppnats, eftersom produkten inte i sådant fall kan återsäljas. Mer information om detta hittar du på produktinformationen på alla hygienprodukter.

HUR RETURNERAR DU

1) Var god, gå till vår Kontakta oss sida och fyll I all information samt din beställningsnummer. Välj “Retur” som ärende och berätta I “Meddelande” delen, varför du vill returnera produkten.

2) När vi har fått din returförfrågan, kan vi godkänna din returnering och ge dig en returblankett. Du kan därefter printa ut din fraktetikett för returen. Printa fraktretiketten, limma den på ditt paket och lämna den på ditt lokala DHL serviceställe! Observera att returneringskostnaderna är 100KR som tas bort från återbetalningssumman (kunder bekostar alla fraktkostnader samt paketering).

3) När vi får ditt returpaket , inleder vi återbetalninsprocessen inom 2 veckor enligt våra regler.

svenska