MEGA VÅRREA! ERBJUDANDEN GÄLLER FRAM TILL 28.4. FRI FRAKT FÖR BESTÄLLNINGAR ÖVER 500 KR
0

Din köpvagn är tom

Leverans & Retur

Leverans

När du beställer från Nordic ProStore

Vi följer alla svenska lagar och föreskrifter gällande näthandel. Du kan läsa mer om våra leveransvillkor nedan:

Leveranstid

Vi levererar alla våra beställningar snabbt och pålitligt inom 3-5 vardagar. Vänligen tillåt 1-2 arbetsdagars behandlingstid före beställningen har skickats iväg. Vi skickar en spårningskod åt dig via mail när beställningen skickas.

Leveranssätt och -kostnader

Du får GRATIS leverans när du beställer för minst 500 SEK. Vi använder DB Schenker och DHL:s leveransnätverk.
Standardleverans:
- Paket under 20 kg levereras till närmaste ombud.
- Paket över 20 kg levereras ända fram till tomten.

Vänligen notera:
Observera att det kan ta 1–3 arbetsdagar innan spårningen aktiveras. Leveransen skannas in första gången vid leveransbolagets logistikcenter och därför aktiveras spårningen inte direkt. Kontakta oss ifall spårningens uppdatering har tagit längre än tre arbetsdagar.

Genom att välja GLS som leveranssätt stöder du miljöns välbefinnande. GLS kompenserar utsläppen från alla leveranser som företaget gör. Observera att GLS-leveranserna är begränsade och inte kan väljas för fraktartiklar som väger mer än 30 kg.

Retur

Produkter som beställs från Nordic ProStore har alltid 14 dagars ångerrätt.

Vi erbjuder gratis retur för skor och kläder.

För andra produkter fungerar returer på följande sätt:

  • För produkter som väger under 30 kg är returkostnaden 100 SEK. Produkter som väger under 20 kg kan returneras via ombud, vår kundtjänst kan förse er med en retursedel för returen.
  • Produkter som väger mellan 20-30 kg kan hämtas från dörren. Kontakta gärna vår kundtjänst för vidare information: Kontakta oss
  • Gällande returer för produkter som väger över 30 kg debiteras returavgiften beroende på produktens vikt. Kontakta gärna vår kundtjänst för vidare information: Kontakta oss

Ta i beaktande att hygienprodukter inte kan returneras efter att paketet öppnats. Hygienprodukter är t.ex. Tyngdtäcken och in-ear hörlurar.


OBS. Alla produkter måste returneras i samma skick som de mottagits och i sin originalförpackning. Nordic ProStore har rätt till ersättning för värdeminskning som beror på att varan hanterats i större omfattning än nödvändigt.

Så här gör du en retur

  1. Vänligen kontakta vår kundtjänst via mail på info@nordicprostore.se eller fyll i kontaktformuläret på “kontakta oss”-sidan. Meddela beställarens namn, ordernummer och beställningsdatum.
  2. Vår kundtjänst skickar dig en retursedel via mail.
  3. Packa produkterna noggrant i sin originalförpackning, så de inte skadas under leverans. Skriv med ett brev som innehåller ditt namn och ordernumret.
  4. Lämna in paketet till ditt närmaste DHL-ombud. Närmaste DHL-ombudet hittar du här -> https://parcelshopfinder.dhlparcel.com/?setLng=en&countrycode=se​
  5. Spara returkvittot, detta behövs ifall det dyker upp problem under leveransen. Kunden ansvarar alltid för returen själv, men vi hjälper dig naturligtvis att hitta ett möjligen borttappat paket.

Returerna hanteras inom 1-2 veckor efter de har kommit fram, observera att under högsäsong kan det uppstå några dagars förseningar i hanteringen.

Ifall du returnerat skor eller kläder, återbetalas hela köpet.

Ifall du returnerat andra produkter, återbetalas köpet minus returavgiften.

Alla köp återbetalas via samma betalningsmetod som köpet gjorts på.

Återlämnade produkter måste vara oanvända!

Observera att du inte får trycka, skriva eller limma något extra på originalförpackningen!
Returnerade produkter måste vara oanvända för att kunna returneras till försäljning. Produkten måste returneras i oskadad originalförpackning. Alla etiketter och instruktioner som medföljde produkten måste inkluderas i returen. Produkten får inte vara smutsig eller ha några spår av användning, till exempel hår.

Om produkten har klara märken av användning eller originalförpackningen är skadad accepteras ej returen. I sådana fall kan Nordic ProStore utkräva en ersättning för varans värdeminskning, eller skicka tillbaka varan.

Om produkten levereras i ett paket som du inte kan öppna utan att skada förpackningen, har du som konsument rätt att öppna paketet och inspektera din produkt utan att förlora ångerrätten. Detta gäller dock inte hygienprodukter (tyngdtäcke, påslakan och in-ear hörlurar).


Byte

Tyvärr erbjuder vi ej rätt till ett byte på samma beställning. Ifall du vill byta storlek/produkt, kan du returnera din nuvarande beställning och lägga in en ny order.

Vad händer om du inte hämtar ut ditt paket?

Om du inte hämtar ut ditt paket från postombudet skickas paketet automatiskt tillbaka till oss 14 dagar efter att det levererats.

Om du inte har möjlighet att hämta ut ditt paket inom tidsramen, hanterar vi det som en vanlig retur.

Retur på egen kostnad

Du kan också returnera din beställning på egen kostnad till vår adress.
Produkten kan skickas till:
Nordic ProStore.se
Honkanummentie 13
01380 Vantaa
Finland

Kom ihåg att spara returkvittot. För att snabba på hanteringen av ärendet, ber vi dig vänligen meddela oss returens spårningsnummer.