GRATIS LEVERANS FÖR BESTÄLLNINGAS ÖVER 500 KR

0

Din köpvagn är tom

Hur göra order

Att göra en order på vår webbsida är väldigt enkelt. Följ dessa enkla steg.

1. VÄLJ PRODUKTEN(ERNA) DU VILL KÖPA

Du kan välja kategori genom att använda menyn I övre kanten på sidan. För att läsa mer om produkten, klicka på bilden eller produktnamnet och du kommer att förflyttas till en sida med mer detaljerad produktinformation.

2. TILLSÄTT PRODUKTER I DIN SHOPPINGVAGN

När du har valt en produkt, och du har valt storlek och mängd, klicka på “Lägg I vagnen” knappen på högra sidan på sidan med produktdetaljerna. Kom ihåg, du kan se innehållet I din shoppingvagn när som helst genom att klicka på Shopping Vagn ikonen uppe på varje sida.

3. FORTSÄTT TILL KASSAN

När du är klar med din order, kontrollera att alla dina produkter är I shoppingkorgen. Du kan tillägga, ändra eller radera produkter ända tills du är helt nöjd med din order. När du har valt alla artiklar som du vill köpa, klicka på “KASSA” knappen.

Du kan gå till kassan som gäst, registrera eller om du redan har registrerat dig, använd Login valet för att fortsätta till informationen om Fakturering, leverans och betalning.

4. GÅ TILL LEVERANS OCH FAKTURERINGSINFORMATIONEN

I detta steg kommer du att infoga leverans och faktureringsadresser.

Observera att din faktureringsadress är adressen som är kopplad till ditt Kredit/Debit kort, så den måste skrivas ner exakt som den står på ditt kontoutdrag.

Du kan ge en annan faktureringsadress om du vill ha din produkt(ter) till ena annan adress än din faktureringsadress (som står på kontoutdraget). När du har uppgivit all information I dessa steg, var god klicka på “Fortsätt” knappen.

5. LEVERANS METOD

I detta steg, kommer dina levernaskostnader att läggas till slutsumman. Var god se kostnaderna här under.

GRATIS LEVERANS PÅ ORDER ÖVER 500 SEK.

Den väntade leveranstiden från det att ordern är skickat för levenras är:

3-5 arbetsdagar: Sverige

 

(Ta hänsyn till att det tillkommer hanteringstid 1-2 vardagar utöver leveranstiden)

6. GÅ TILL BETALNINGSINFORMATIONEN

Välj din betalningsmetod och betalningsinformation från alternativen. Försäkra dig om att du sett all information på denna ruta före du klickar på “SÄND ORDER” knappen. Du kan göra eventuella äbdringar I shoppingkorgen, leverans, fakturering, samt betalningsinformatin genom att använda “ÄNDRA ORDER”.

Var god se detaljerna kring din order under “GRANSKA ORDER” steget och bekräfta din order genom att klicka på “SÄND ORDERN”

7. DIN ORDER

Efter att du lagt in din order, kommer du att få ett svar e-mail om din order. Här under ser du vilken slag av e-post du kan få:

Order bekräftelse: Detta e-mail bekräftar att vi fått din order. Den innehåller din ordernummer. Spara detta e-mail för eget bruk.

Leverans bekräftelse: Detta e-mail bekräftar att din order eller en del av din order har skickats från vårt lager. Det innehåller även spårningsnummer/link för din leverans.

Viktig information om din order: Det finns några orsaker till varför du får detta e-mail, så som: svårigheter att vidarebefodra din order, oförmåga att skicka till adressen du angivit, dubbelorder, eller annulering av order.

Observera: Nordic ProStore reserverar uttryckligen rätten att inte acceptera din order och annulera ditt köp.

8. SPÅRNING AV ORDER

När din order sänds iväg kommer du att få ett skilt email innehållande ditt spårningsnummer och länk till din order. Ibland kan detta meddelade hamna I roskposten eller promoteringsmappen, så försäklra dig om att kolla där om det verkar  som om du väntat alltför länge.

Du kan även spåra din order direkt via DHL spärning, här: DHL Spårning. Var god skriv in din spårningskod som du fått I din levernasbekräftelse.

9. BEHÖVER DU HJÄLP

Vi förstår att endel kunder kan ha frågor när det gäller att navigera runt på hemsidan eller med att göra sin order. Ifall du känner att du behöver hjälp, var god, känn dig välkommen att kontakta oss här!

10. ANNULERA DIN ORDER

Ibland, kan ordrar eller delar av en order bl annulerade av vårt eget system för olika orsaker. Några av orsakerna är:

Artikeln(erna) finns inte.

Svårigheter att få din betalning igenom.

Levernas till adressen du meddelat går ej.

Dublettorder är gjord.

Annulerad på kundens begäran.

Om din order är annulerad, kommer du att få en notis angående din order via e-post vilket förklarar orsaken till annuleringen.  Vi kommer inte att debitera dig för några annulerade artiklar.

11. KUND ORDER ANNULERING

Om du önskar ändra eller annulera din order, var god och kontakta oss omedelbart efter att du gjort din order och vi hjälper dej på bästa sätt. Ha dock överseende att detta inte alltid är möjligt pga våra snabba leveranstider.

Om din order redan har lämnat vårt lager kan vi inte ändra eller annulera den längre. I sådant fall är du natrligtvis välkommen att returnera din order.

För mer information angående returnering var god återgå till sidan om Returnering

svenska